mandag den 4. januar 2010

Nytårstanker

Årsskifte og tanker om erhvervede kvalifikationer og drømme. Og det at manden står foran et tvunget jobskifte gør faktisken forskel fordi det ribber lidt op i drømmen om drømmeboligen. At bygge selv - ja altså ikke at familien Walmar skal bruge deres mange tommelfingre til at bygge med, men at vi kan få muligheden for at ønske og få opfyldt - mange værelser, opbevaringsplads, plads til hobby, lys og højde, stort køkken, stor have med frugttræer og blomster og urter og liv og hyggekroge og åbne vidder.

2009 gav mig kvalifikationer i kagedekorationer, større småbørn og lidt mere fritid, nye bekendtskaber og dybere venskaber, en forhåbentligt svigerinde og nok en masse andet som ikke rammer mine taster i skrivende stund.

I 2010 ønsker jeg mig en masse ting - tid til hobby som skal deles med børn, gode erhvervsmæssige udfordringer til både undertegnede og manden, glade smil og inspirerende kreative og interessante tanker som skal deles med verden og mine omgivelser. Jeg ønsker mig overskud til mig og mine kære - og til dig som læser.

6 kommentarer:

Grith sagde ...

Spændende at høre om dine tanker.

Og 2010 starter jo med lidt hobby den 9.

Det ser jeg meget frem til.

Knus Grith

Mig sagde ...

Åhhh hvor kan jeg godt nikke genkendene til den med at "bygge" sit eget hus.....

Og bare få det lige som man drømmer om... ! Nøj det gad jeg godt ! Men kræver lige at vi vinder lidt større beløb i lotto end de 39 kr det som regl ender med !

Håber du får et dejligt 2010 !

Hyggehygge
Marianne

Signe sagde ...

@ Grith: Jeg glæder mig også til på lørdag. Jeg ville en masse ting med bloggen, da jeg oprettede den. Bloggen er blevet det forsømte barn (og da hellere den end de rigtige børn). Det handler lidt om at det er sjældent jeg sidder med computeren derhjemme uden nogen der synes jeg skal noget andet. Så det er dejligt at du vil læse mine "tanker". For det er noget af det jeg egenligt gerne ville dele.
Knus
Signe

Signe sagde ...

@Marianne: Jeg spiller ikke lotto, så jeg vinder næppe heller den store gevinst. Så der må vel arbejdes i stedet. Og hjertet er fyldt af drømme. Manden synes jeg skal have et hobbykøkken i kælderen eller et andet sted. Og jeg tror jeg helst bare vil have eet KÆMPE køkken med et grovkøkken til og gerne et køligt viktualierum og et stuetemp. viktualierum. Og et hobbyrum til syning og maling og klistring og nu drømmer jeg igen.
Hvorfor er det forresten lige at du ikke er tilmeldt til på lørdag - jeg sender dig et link.
Knus
Signe

Tina Liel sagde ...

Hvor er det dejligt at høre om folks ønsker for det nye år! Uh jeg har en liste så laaaaang med alligevel rimelig realistisk. Er din mand begyndt i det nye job? Håber det bedste - livet er fyldt med overraskelser!!!! KNUS

Signe sagde ...

Kære Tina. Tak for dine ord. I dag har manden været til samtale og har fået jobbet, som dog ligger i Jylland, som dog ligger i Jylland og vi skal så nu til at indrette vores tilværelse lidt anderledes med en weekendfar. Men det skal nok blive godt. Knus