torsdag den 13. maj 2010

Hjemmelavet sushi - tunmaki


Da ungerne var på koloni og jeg var helt alene hjemme (det er anden gang på fem år) tænkte jeg, at jeg havde brug for sushi. Min fiskehandler (eller det bliver det nok aldrig for den er helt urimeligt dyr) har tangsalat og fin rød tun, som er min yndlingsfisk og sushi er nemt at lave og faktisk rimeligt hurtigt i hvert fald hvis man måler på procestid og ikke på samlet tid, for risene skal skylles og vente og derefter koge og køle af.

Billedet er 2 uger gammelt og status på hjemmefronten er lige nu at ungerne og jeg har tre dage helt alene uden mand og far og der er næsten købt ind til sushi med røget laks til i morgen. Det er lidt træls at skulle have en hel helligdagsferie uden manden, men på den anden side er det godt at vide at han er glad for sit nye arbejde og at det kun er en midlertidig investering i at vi forhåbentligt snart igen er under samme tag hver aften.

Hvad kan jeg bedst lide sushi eller kage - så afgjort sushi, men kage er godt...

8 kommentarer:

Mig sagde ...

EJJJJ det kan du ikke mene... Kage er da klart bedst... hihihihihi

Håber dig og ungerne hygger trods alt.

Hyggehygge
Marianne

Anonym sagde ...

Jeg føler altså snart at jeg er gået glip af noget... Jeg MÅ snart prøve sushi -s- Rigtig god weekend til dig og børnene.

Signe sagde ...

Kære Marianne
Vi hygger helt vildt og i dag har vi været på shopping og både i søstrene grene efter små muffinsforme og i tiger efter magnetter og små dyppesushi-fiskeformede skåle og kagemagneter og sko til Ane og meget mere inkl brædtspil i BR til hyggeaften.
Og jo jeg er mest til sushi og jeg er ellers rigtigt meget til kage...
Knus S

Signe sagde ...

Kære Vibeke
Du er gået glip af noget. Du må bare ikke vælge en færdiglavet pakke fra en køledisk - de er nemlig kedelige.
Heldigvis synes Hans også at det er Hanses livret og ungerne er tit med til at rulle og lægge ting i rullerne og så vil de meget gerne spise og det er nemmere end man umiddelbart lige tror.
Også god weekend til jer.
Signe

Malou Klidmoster sagde ...

Wow, det ser super godt ud. Jeg ELSKER også sushi :-) Knus

Signe sagde ...

Kære Klidmoster
Ja det er lige det - sushi er godt. Der er bare en fin sammensætning af smagselementer.
Knus

Jesper sagde ...

mmm sushi:o)

Signe sagde ...

Nemlig Jeppers