tirsdag den 14. september 2010

Flyttekage til Jesper og Lena


Jesper og Lena er flyttet og vi har været flyttefolk (altså de to små mennesker og jeg for manden var på arbejde). Heldigvis var der også mange andre og effektive flyttehjælpere.
Men anyways så sagde Lena en dag at hun ville bage en kage til flyttefolkets kaffepause og så var det at jeg nu hellere syntes at hun skulle koncentrere sig om at pakke ting i kasser og så kunne jeg bage en kage eller to (den anden var en drømmekage). Denne hersens kage er en "amerikansk chokoladekage" og der er ikkek noget chokolade i - tilgengæld er der appelsin i. Den er den kage, som var med da min mor bagte kage til os som børn og den holder stadig  - og hvad den har med amerikansk at gøre er det svært at sige, men den smager lidt af "den du ved nok-kage", bare noget bedre.

Blomsterne på kagen er majsblomster og min bror har slæbt mig hjem fra Italien til mig i gave. De sidder på en lille majspind, så de kan sættes fast helt uden tricks og på en eller anden måde er de sjove i alt deres syntetiskhed.

2 kommentarer:

Mig sagde ...

Dejligt med kage til kaffen, i sær når der knokles.

Sødt af dig !

Hyggehygge
Marianne

Signe sagde ...

Kage er tit godt og jeg er da bestemt bedre til at bage kage end til at tilslutte vaskemaskinen (fx).
Og i øvrigt er de nu de sødeste og mest hjælpsomme venner.
Knus