mandag den 13. september 2010

Cookies Uden Grænser

Kager Uden Grænser er et relativt nyt initiativ i Danmark, men ikke destomindre synes jeg det er et godt initiativ. Jeg synes godt om Læger Uden Grænsers arbejde. Det er en af de desværre relativt få nødhjælpsorganisationer, hvor jeg dels tror deres arbejde gør en forskel og dels tror på at en fornuftig del af de tilvejebragte midler ret faktisk rammer de nødstedte. Og så har jeg nu i øvrigt også en svaghed for Mødrehjælpen.

Jeg synes det er en meget overskuelig måde at samle ind på, men en af de væsentligste årsager er at selv små beløb kommer til at se store ud ved at være en del af et fælleskab. Det bliver meget overskueligt at være i indsamlingen og meget håndgribeligt. Og så giver det en nem indgang til en god dialog om nødhjælp - for hvem kan ikke i bund og grund lide kage.

Jeg bagte disse småkager, som vel egentligt ikke er små til støtte for den gode sag. Det er Cookies ala Katrine Klinken, men med tranebær, nødder og masser af chokolade. Min arbejdsplads er ikke så kæmpestor, men jeg har solgt for ca. 100 kr, som er doneret til Kager Uden Grænser og mit køkken donerede ingredienserne. Jeg har ladet prisen for kagerne være valgfrie for køberne.

Jeg har lavet en aftale med min næsten svigerinde om leverance til hendes lærerværelse, så om snart kommer der nok en ny portion grænseløse kager til nødhjælpsstøtte.

4 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

de cookies der rigtig lækre ud :) vil du dele opskriften? Kager uden grænser er et rigtigt godt initiativ, lidt har også ret :)

Signe sagde ...

Kære Line
Jeg vil gerne dele opskrift.
Og der er jo noget om ordsproget om mange bække små.
Knus til dig

Kager Uden Grænser sagde ...

Ooo, de ser gode ud! Dejligt at de kommer med opskrift:O)

Signe sagde ...

Hej "KUG"
De er gode - rigtigt gode - og nemme. Og du må gerne bruge billedet på siden med opskrift.
Signe