søndag den 12. september 2010

Barnedåbskage topfigur til Freja

Min kollegas tredje barnebarn skulle dåbes og ville gerne have en topfigur mangen til nr. 2´s, men formen jeg havde brugt var en jeg havde lånt, så det kunne ikke lade sig gøre uden investering, så min kollega ville da gerne betale for en form og det skulle han da have lov til, men den blev ikke mangen til for jeg synes den baby som var på tilbud er den sødeste, så sådan blev det.
Jeg er svært godt tilfreds med rosen og babyens leje og jeg synes jeg er begyndt at have taget på at få bladene til at være der hvor jeg vil have dem - og det er ret tilfredsstillende dejligt.
Men han så nu mere end tilfreds ud og det er nu det allerbedste ved denne hobby. Og jeg glæder mig til at høre om figuren også var en succes hos dåbsbarnets mor.

6 kommentarer:

TinaLiel sagde ...

Hejsa Signe! Sikke fantastisk flotte kager. Topfiguren er bare SÅ sød. De andre kager er også skønne. Dejligt at du lader børnene hjælpe til selvom det er med lidt omkostninger hi hi. Og kan så forstå at din mand hjælper sønnen med en fremtidig karriere hi hi KNUS

Signe sagde ...

Kære Tina
Tusinde tak. Jeg er bare også så tilfreds selv.
Vi kalder sugarpasten fo rmors modellervoks og ungerne får altid en klump at lege med og den ene dag lavede Hans faktisk noget som lignede et menneske og jeg var pavestolt. Jeg tror ungerne bliver bedre til mange ting af at sidde med en pensel og i øvrigt giver det mig lidt rum til at lave det jeg gerne vil.
Vi har fortalt Hansebarnet at han skal være farmaceut, men han syntes det var sjovt at lave indbrud og det er jo lidt foruroligende...
Knus til dig

Fru Wind sagde ...

Sikken en sød top figur - kan godt forstå at du er tilfreds med babyen i rosen - det ser jo super godt ud.

Knus Line (kageslottet.blogspot.com)

Signe sagde ...

Kære Line
Tak for søde.
Kender du ikke følelsen af at aflevere noget man er stolt over. Jeg synes det er superdejligt.
Dejlig dag til dig.
Signe

Unknown sagde ...

Hejsa - hvor er den bare flot. Hvordan har du farvet marcipanen lilla?? Skal snart døbe min datter og VIL have en rigtig flot kage.

Hilsen Signe L.

Signe sagde ...

Hej Signe
Selvfølgeligt skal din datter da have en flot kage :-)
Figuren er ikke lavet af marcipan, men af sugarpasta, som også kaldes fondant. Det er en marcipanlignende masse, som er lavet af sukker. Du kan købe det i specialbutikker (også på nettet) eller hos Panduro Hobby. Jeg køber som regel hos Specialkøbmanden (du kan google det).
Sugarpasten er indfarvet med pastafarve (som kan købes samme steder som fondanten - dog ikke Panduro, som ikke har ret mange forskellige farver).
Jeg foretrækker sugarpaste af mærket Wilton. De har også pastafarver. Og begge dele kan købes hos Specialkøbmanden. Specialkøbmanden har en række forhandlere landet over.
Jeg har brugt en lilla pastafarve til indfarvningen og jeg kan ikke huske hvilken.
www.himmelske-kager.blogspot.com har lige lavet en række tutorials, som du måske kan have glæde af.
Du kan finde mange flere tips og trics på www.scandinaviancakedecorators.com
God fornøjelse
Signe