mandag den 20. september 2010

Hundekage

Vil du komme til "lave-kage-hygge"? sagde en god ven. Jeps sagde jeg. Hvad han ikke lige havde fortalt var at han havde brækket håndleddet. Men hyggeligt var det. Han havde fundet inspiration hos Himmelske Camilla. De skulle mødes med ejerne til hvalpene i det kuld de havde fået hvalp fra og derfor skulle der kage til kaffen. Der er ni hvalpe i virkeligheden og det er der IKKE på kagen. Men der sidder en syg rotte bagerst. Den har manden lavet. Han synes det ligner en hund lidt (måske en røde hunde-hund). Vi andre synes mest det ligner en syg rotte. Heldigvis er manden meget stolt af sin hund. Lone har har lavet kagen, bladene, sommerfuglen og de finest håndmodellerede kødben.
Hegnet endte med at blive meget naturtro (vind og skævt) - for der var hverken tid eller fondant nok.
Under alle omstændigheder blev det en fin kage. Billederne er ikke mine, men Jacobs, og jeg har lånt dem.

5 kommentarer:

Tina Liel sagde ...

Hejsa Signe!! Hvor er den superflot og den der rotte giver lige prikken over iet hi hi. Det ligner en rotte der har drukket for meget og er faldet omkuld. Fik du solgt nogen af de der lækre romkugler UHM! Hvis jeg skulle lave en kagefigur ville den se meget værre ud end den rotte...... KNUS♥

Kager skal der til sagde ...

Hvor er den bare super fin, og er vilde med de hunde !!! Også rotten, giver Tina helt ret !!!

Hyggehygge
Marianne

Signe sagde ...

Kære Tina og Marianne.
Jeg har læst jeres kommentarer højt for manden, der voksede en halv meter. Han er fint tilfreds og nu mener han så tilgengæld at den ligner enaf figurerne fra ice age filmen, men jeg tror nu ikke jeg giver ham ret....
Der blev vist solgt romkugler for ca 50 kr og jeg har klaget lidt til min ven over hans manglende salgstalent. Det gik langt bedre med portion nr 2, som sammen med muffins er solgt for 420 kr.
Knus til jer.
s

Piskeriset sagde ...

Du er så vild! Den kage er lige til at kramme :-)

Signe sagde ...

Kære Piske.
Tak - og ja de er fine de små vuffere. Du ville nok kunne kramme kagen uden at blive smurt ind i klisterstads, da den ikke er fyldt ;-)
Knus til dig