onsdag den 29. september 2010

Lynets venner som kagepynt


Min venindes søde lille menneskebarn har fødselsdag (faktisk lige i dag). Jeg slæbte min veninde ind i en kagedimsbutik da vi var i London i foråret og vupti, så brugte hun næsten lige så mange penge som jeg gjorde, selvom hun bare ville være sød og gå med. Hun købte en traktorkageform for børnenes far er af landbrugs æt og passer selv familiens gård ved mere end en lejlighed. Men mere vil have mere. Og knægten har jo set en traktorkage. Så selvfølgeligt siger han til sin mor at han vil have en lynetkage. Jeg kunne nu altså have fortalt hende at dte nok ville ske for mine troldeunger gør nøjagtigt det samme ("mor jeg vil gerne have en kage som er en gormitiborg, hvor de gode og de onde slås med sværd indeni").


Nå men vi kunne altså ikke lige finde en dag tæt på hvor vi begge kunne til at mødes og lave kage sammen og derfor blev kompromiset at jeg lige lavede noget pynt hun kunne lægge ovenpå en bradepandekage. Så jeg lavede Lynet og Bumle og Sally og tre kaktusser og en vejbane og syntes selv jeg i den grad var færdig, men det syntes Hans ikke. Han insisterede på at sheriffen skulle være der også og det kom den så.

Da lille Rasmus fik sin kagepynt ind i huset blev han så genert at han bare ville gemme sig. Jeg havde nok forventet lidt begejstring (heldigvis var moderen noget mere begejstret). Men lige så snart vi var gået ville han gerne lege med figurerne, hvilket han så gjorde indtil Sally manglede sidespejl og Bumles kran var knækket og mor sagde stop og måtte i gang med at sukkerlime. Så heldigvis blev han glad.




17 kommentarer:

Fru Wind sagde ...

Det er en virkelig skøn kage topper - super fede biler;o) Kan godt forstå, at blev glad, da han kom sig over genertheden.

Knus Line

Birgitte sagde ...

wauw hvor ser det bare flot og "livagtig" ud. Dejligt han blev glad for dem , men ærgeligt for dig du ikke fik set det :-)

Kager skal der til sagde ...

Du er simpelthen bare så sindsyg sej !!!

Kæft de er flotte !

Hyggehygge
Marianne

Signe sagde ...

Kære Line
Tak for pæne ord. Og jeg synes jo de er de perfekte kagefigurer til knægt på tre.
Signe

Signe sagde ...

Kære Birgitte
Tak - jeg var nu også selv svært glad for figurerne og synes ideen med en vejbane (som jeg har hugget) er svært god.
Det giver ligesom et kick når jeg ser modtageren blive glad,så ja det var lidt træls. Jeg tror nu heldigvis på hans mor.
Knus til dig

Signe sagde ...

Kære Marianne
Du er en engel til søde ord som tæller på gøre-glad-kontoen.
Jeg er nu altså også selv temmeligt tilfreds.
En eller anden skal vi altså mødes til kagenørd.
Knus
Signe

Lene's kage-design sagde ...

hooold da magle det er nogle flotte biler du har fået lavet..

Signe sagde ...

Kære Lene
Tak. Det er glad for at du synes.
Signe

Kager skal der til sagde ...

Ja Signe - Er sikker på at det kunne blive rigtig hyggeligt !

Du kan helt sikkert lære mig en hel masse !

Hyggehygge
Marianne

Grith sagde ...

Ja, man bliver udfordret af de små.

Her var ønsket om en klokkeblomst kage hvor feerne kunne flyve rundt - og jep det er da lige til at ordne.

tænker stadig på noget med noget ståltråd eller sådan.

De er så super fine dine figurer - du er virkelig blevet fantastisk dygtig.

Knus Grith

Piskeriset sagde ...

De er simpelthen så übernuttede! Jeg bliver i godt humør bare af at sidde og kigge på dem :-)

Tina Liel sagde ...

Hvor er de altså fine. Godt hun nåede at redde dem inden det gik helt galt. Sikke en flot sum penge der blev tjent på dine kager. KNUS♥

Signe sagde ...

Kære Marianne
Jeg havde nu ellers regnet med at lære noget af dig - fx vil jeg gerne lære at lave fyldte kager, som er lige, pæne og ser så fine ud (hver gang).
Knus til dig

Signe sagde ...

Kære Grith
Og det bedste er at vi så sidder og tænker hvordan takler jeg så lige det når de små udfordrer os. Men jeg vil glæde mig til flyvende feer.
Og tak for roserne - de betyder meget.
Knus

Signe sagde ...

Kære Piske
Ja er det ikke fantastisk med børneting - de gør glad.
Knus til dig

Signe sagde ...

Kære Tina
Tak og jaer det ikke dejligt med de penge som gør godt i folksmaver og til læger uden grænsers humanitære arbejde. I november/december vil jeg lave noget tilsvarende til mødrehjælpen, for det er nok for alvor der mit hjerte er (udsatte børn).
Knus

vincent sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.