lørdag den 8. maj 2010

Piratø og skattekort

Nogen gange kan det faktisk godt være lidt hårdt at være alene med ungerne til hverdag og da Hans skulle holde fødselsdag i børnehaven onsdag efter påske (og vi jo går til svømning om tirdagen og vi første var kommet hjem fra påskeferie mandag aften) måtte jeg ty til den hurtige løsning. Der lå to fine kager i fryseren. Jeg købte flødeboller, som jeg pillede bundene af og brugte som fyld i chokoladekagen - den anden var en citronkage, som er fin som den er. Den er faktisk helt urimeligt god, men det er så hvad det er. Og jeg skulle så finde et nemt motin og kom med en række foreslag til Hans, men han ville helst have en ninjakriger og et stort gormitislot med mange gormitier og en hel ma´sse andre ting jeg slet ikke kunne overskue, så derfor endte det med en piratø og et skattekort. For Hans er eller ganske vild med pirater og med at lave skattekort. Men Hans blev sur da han stod op for det var ikke den kage han havde bestilt - det hjalp dog meget at hans børnehavevenner syntes det var den sejeste kage og snakkede meget om den.

6 kommentarer:

Lene's kage-design sagde ...

sikke en flot kage..eens børn bliver lidt forvendte hva?
he he, hvor herligt :)
Hilsen Lene

Marianne sagde ...

Hold da lige op, hvor er den super fed !!! Rigtig godt fundet på !!!

Den der citron kage ??? Gir du en opskrift ?

Hyggehygge
Marianne

Signe sagde ...

Kære Lene
Meget forvente børn men jo også dejligt et eller andet sted at de tror alle gode ting kan lade sig gøre - tak for roserne.
Signe

Signe sagde ...

Kære Marianne
Tusinde tak - jeg tror det er legebarnet, som synes det er sjovt med sådan nogle ting.

Jeg har fået opskriften af kageklovns Ulla-Britt og jeg ved intet om ophavsret på opskriften, men her er den:

Citron kage

250 g blødt smør
4 dl sukker

Piskes sammen

4 æg tilsættes (et af gangen)
3 dl A38

Revet skal af to citroner

6 dl mel
2 tsk bagepulver
1 tsk salt

Bages ved 175 grader i 35 – 45 min
Form 35 x25 cm

Derefter hviler den 15 min.

I mens laves citron sirup.

2,5 dl saft (to citroner og en appelsin)
2,5 dl sukker
småsimre i cirka 5 min og tilsættes revet skal af en citron

Efter hviletiden prikkes kagen med en gaffel og siruppen hældes over.

Og den er også superfin efter en tur i fryseren.

Signe

Piskeriset sagde ...

Jeg elsker den - har et eller andet med pirater :-)

Signe sagde ...

Tak Piskeris. Der er noget særligt med pirater og "skulls and bones". Jeg købte i London på min pigetur i marts et sæt patchworkcutters med pirattema og jeg skal nok snart til at prøve dem i lyserød-tema fordi de også er sjove i helt forkerte farver.
Og pt laver vi perleplader herhjemme med pirattema - de er dog ikke sådan rigtigt pæne.