onsdag den 26. januar 2011

Lakridskarameller

Egentligt er der ikke noget nyt i dette indlæg. De sælger bare godt disse her. Lakridskarameller. Og jeg burde ønske mig et sukkertermometer fordi det så er lettere at ramme den rigtige konsistens, men nogen gange lykkes det (man kan bruge kugleprøven eller bare sin fornemmelse for sne) De er sat til afkøling i en pizzapande fordi den har kanter som bagepapiret kan stikke op over i øvrigt bliver den ikke brugt til pizza for det er den dårlig til i mit køkken, men jeg har selv slæbt den hjem fra Italien.
Lakridspulver er billigt her og det bliver afsendt hurtigt og jeg får intet for denne reklame.

Opskrift:

½ L piskefløde
250 g sukker (øko rør - fordi det smager bedre og er sundere og godt for miljøet)
125 mL glukosesirup
Lakridsekstrakt (rundhåndet)
Så skal det koges under omrøring indtil det er tykt boblende, så skal det hældes på sparsomt olieret bagepapir og størkne.

2 kommentarer:

superheltemor sagde ...

Wow det lyder SÅ lækkert!

Signe sagde ...

Det er så lækkert og bliver lavet som en sikker vinder omkring jul eller hvis der er fløderest i køleskabet.