mandag den 24. januar 2011

Min 90 års fødselsdag


Jeg har holdt min 90 års fødselsdag på arbejde sammen med min kollega Lisa som ikke ønsker at hendes alder kommer alt for meget frem, men vi plejer at aftale, at det er ca. 50 % til mig og det er faktisk OK for mig - jeg er rimeligt ligeglad. Og hendes datter er sådan ca. jævnaldrende med mig.
Vi fejrede vores fødselsdag med film, tigergulvtæppe og falsk champagne (hyldeblomstcocktails på basis af danskvand) med kandelabrer og det var ret så sjovt. Allermest var det nok sjovt at forberede, men det er nok også det vigtigste. Jeg havde lavet denne lille fine kage (der vejer som et ondt år og er pænt høj). Det er lakridskage med tranebærkompot og lakridsmousse og det smager faktisk ret så godt. Det er brugt 400 g lakridsekstrakt til denne kage, så hvis ikke mængden af smør kan hæve blodtrykket lidt, så kan lakridsen nok.
Jeg havde oprindeligt lavet en hundredeenmillionoghalvfems (det er Anebarnets ord for mange) roser til kagen. De er hvide og store og blev brugt til en anden fødselsdagskage for lige pludseligt havde jeg mest lyst til en fin forårskage (og det var helt OK med min medfødselar).

8 kommentarer:

Sine K-J sagde ...

hej signe. flot nyt look på bloggen. Me like.
Lakridskage, uhm... lyder som noget for mig :o)

Signe sagde ...

Kære Sine
Tak Det er lavet af Tina (Detsmageraltidlidtaffugl.blogspot.com) og jeg er superglad for det.
Lakridskage er godt.

Piskeriset sagde ...

Den ser skøn ud - og meget spændende fyld! Jeg pønser på at udsætte gemalen for en lakridskage til hans fødselsdag, så dejligt med mere inspiration :-)

Kogte du kompot af friske tranebær?

Anonym sagde ...

Så fin og meget -forårsgladilåget-kage du har lavet. Virkelig køn kage :-)
Og halløj hvor ser di blog bare flot ud. *piiiiiift*
Knus

Signe sagde ...

Kære Piske.
Lagkagebundene var også med lakrids, hvilket var ret godt fordi kontrasten blev meget lille.
Lakridsmoussen er kagecreme med husblas og lakrids, Tranebærkompotten er en blanding af friske og tørrede fordi jeg ikke havde nok af nogle af delene, men jeg tror jeg synes de friske fungerer bedst. De er kogt i appelsinsaft.
Signe

Signe sagde ...

Kære Vibeke
Tusinde tak. Og nogen gange kan man bare trænge til lidt friske farver også selvom jeg elsker vintersne.
Tak for ros til Tinas design. Jeg synes selv det er så fint.
Knus

Kager skal der til sagde ...

Sjov ide at samle.. årene !!!

Fiiiiin kage !

Hyggehygge
Marianne

Signe sagde ...

Kære Marianne
Vi hygger i hvert fald rigtigt meegt med det.
Og tak
Kageknus
Signe